Агульныя звесткi
IТ-адукацыя I IТ-Iндустрыя
Дзякуючы стварэнню Парка высокіх тэхналогій Беларусь з'яўляецца адным з вядучых цэнтраў кампетэнцый у сферы інфармацыйных тэхналогій у краінах СНД і Усходняй Еўропы. Шмат у чым гэта абумоўлена высокім узроўнем ІТ-адукацыі.
Эксперты ІТ-сектара адзначаюць, што для падрыхтоўкі запатрабаваных рынкам ІТ-спецыялістаў патрабуюцца досыць высокія бюджэты і вялікая гнуткасць у адукацыйных працэсах. Забяспечыць гэта дапамагае актыўнае ўзаемадзеянне ўніверсітэтаў і рэзідэнтаў ПВТ.
Кампаніямі Парка створаны і падтрымліваюцца больш за 90 сумесных навукова-вытворчых лабараторый на базе вышэйшых навучальных устаноў. Акрамя таго, рэзідэнтамі распрацаваны і вядуцца спецыялізаваныя адукацыйныя курсы на профільных кафедрах універсітэтаў. Пры гэтым больш за 40 філіялаў кафедраў ВНУ адкрыта непасрэдна на плошчах рэзідэнтаў ПВТ і тэрыторыі Парка высокіх тэхналогій.
Рэзідэнты ПВТ актыўна інвестуюць у сістэму адукацыі і якасць падрыхтоўкі выпускнікоў. У прыватнасці, выдзяляюцца сродкі на стварэнне і ўмацаванне матэрыяльна-тэхнічнай базы ВНУ, школ, ліцэяў, тэхнікумаў, арганізацыю і правядзенне семінараў, трэнінгаў для выкладчыкаў і студэнтаў, падтрымку і правядзенне рэспубліканскіх і міжнародных конкурсаў, канферэнцый, алімпіяд па фізіцы, матэматыцы, інфарматыцы, а таксама на развіццё інавацыйнага прадпрымальніцтва сярод моладзі.
Адукацыйны праект «ПраграмIраванне – другая пIсьменнасць»
Дзякуючы развіццю Парка высокіх тэхналогій у Беларусі істотна павысіліся патрабаванні да прафесійных навыкаў распрацоўшчыкаў праграмных прадуктаў. Таму нездарма ў ПВТ задумаліся аб тым, што падмурак будучай кар'еры паспяховага айцішніка закладваецца з дзяцінства.
З 2016 года па ініцыятыве Парка высокіх тэхналогій сумесна з Міністэрствам адукацыі запушчаны рэспубліканскі адукацыйны праект «Праграміраванне – другая пісьменнасць».
У рамках праекта распрацаваны навучальныя праграмы па вывучэнні праграміравання ў асяроддзі Scratch, якія ўкаранілі ва ўсе агульнаадукацыйныя ўстановы краіны. І сёння больш за 47 тысяч школьнікаў у Беларусі спасцігаюць асновы праграміравання на факультатыўных занятках з 2 класа.
Штогод Парк высокіх тэхналогій пры актыўнай падтрымцы рэзідэнтаў арганізуе і праводзіць рэспубліканскі конкурс для школьнікаў «Праграміраванне ў асяроддзі Scratch» і адкрыты конкурс для настаўнікаў «Мая Scratch-гісторыя».
Адукацыйны праект «Iнфарматыка без разеткI»
Пачынаючы з 5-6 гадоў важна навучаць дзіця асновам логікі і алгарытмікі.
Гэта дапаможа сфарміраваць асаблівы «праграмісцкі» стыль мыслення з дзяцінства.
У Парку высокіх тэхналогій распрацавана методыка фарміравання алгарытмічнай пісьменнасці без выкарыстання камп'ютара «Інфарматыка без разеткі». Яна распрацавана для навучання выхаванцаў дзіцячых садкоў і дазваляе атрымаць карысныя навыкі:
-
апісаць праблему;
-
вызначыць важныя дэталі, неабходныя для вырашэння гэтай праблемы;
-
разбіць праблему на невялікія лагічныя крокі;
-
выкарыстоўваць гэтыя крокі для стварэння працэсу (алгарытму), які вырашае праблему;
-
і затым ацаніць гэты працэс.
Гэтыя навыкі могуць быць ужытыя ў любой іншай галіне, але яны асабліва актуальныя для распрацоўкі лічбавых сістэм і вырашэння праблем пры дапамозе магчымасцяў кампутараў.
Зараз методыка апрабіруецца ў рамках рэспубліканскага эксперыментальнага праекта і шэрагу рэгіянальных адукацыйных праектаў у Мінскай, Віцебскай і Магілёўскай абласцях. У іх прымае ўдзел больш за 2000 дзяцей з 85 устаноў дашкольнай адукацыі.